Surówka z pak choi - pyszna sałatka z kapusty pak choi

Surówka z pak choi - pyszna sałatka z kapusty pak choi
Autor Natalia Sorek
Natalia Sorek05.01.2024 | 6 min.

Surówka z pak choi to lekka i pyszna sałatka idealna na letnie dni. Kapusta pak choi, zwana też pekińską, to niezwykle zdrowy i smaczny warzywny składnik, który świetnie komponuje się z innymi składnikami. W tej surówce łączymy ją z chrupiącą marchewką, soczystym jabłkiem i aromatyczną kolendrą. Taka mieszanka smaków i wartości odżywczych to strzał w dziesiątkę!

Kluczowe wnioski:
  • Surówka z pak choi to świetny lekki posiłek na lato
  • Kapusta pak choi ma bardzo dużo cennych witamin i mikroelementów
  • Idealnie komponuje się z marchewką, jabłkiem i kolendrą
  • Bardzo łatwa w przygotowaniu, a cieszy podniebienie
  • Pyszna i zdrowa sałatka, polecamy wypróbować!

Składniki surówki z pak choi

Podstawowymi składnikami smacznej i zdrowej surówki z pak choi są:

  • kapusta pak choi
  • marchewka
  • jabłko
  • natka pietruszki lub kolendra
  • sok z cytryny
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz

Kapusta pak choi, zwana też pekińską, to odmiana chińskiej kapusty o łagodnym, orzechowym smaku. Jej zielone, kruche liście i grubawy biały środek idealnie nadają się do surówek i sałatek.

Chrupiąca, słodka marchewka oraz soczyste kawałki jabłka znakomicie komponują się z delikatną kapustą pak choi. Pietruszka lub kolendra doda aromatu i świeżości.

Przepis na smaczną surówkę z pak choi

Przygotowanie pysznej surówki z pak choi jest banalnie proste. Wystarczy kilka składników i 5 minut:

  1. Umyj starannie kapustę pak choi, usuń zwiędłe liście.
  2. Pokrój ją w paski o szerokości ok. 1-2 cm.
  3. Obierz marchewkę i pokrój w cienkie paseczki lub tarć na tarce o grubych oczkach.
  4. Umyte jabłka wydrąż z gniazd nasiennych i pokrój w kostkę.
  5. Wymieszaj pokrojoną kapustę, marchewkę i jabłka. Dodaj posiekaną natkę.
  6. Skrop surówkę sokiem z cytryny, polać oliwą z oliwek. Dopraw solą i pieprzem.

Podawaj surówkę na schłodzonym talerzu. Świetnie smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno.

Czytaj więcej: Rozpoznaj i zrozum Niedobory U Pomidorów: Przywróć Zdrowie roślinom

Sposób przygotowania surówki z pak choi

Aby przyrządzić idealną surówkę z kapusty pak choi pamiętajcie o kilku zasadach:

  • Kapustę i inne składniki kroimy tuż przed podaniem, żeby zachowały świeżość i chrupkość.
  • Liście pak choi myjemy bardzo dokładnie, najlepiej po jednym, żeby nie było ziemi.
  • Tak przygotowana surówka najlepiej smakuje, gdy jest lekko schłodzona, ale nie lodowata.

Dzięki temu nasza sałatka będzie chrupiąca, orzeźwiająca i pełna smaku. Warto też eksperymentować ze składnikami - oprócz standardowej marchewki i jabłek świetnie sprawdzą się też pomidory, ogórki, avocado, grejpfruty czy dojrzałe śliwki.

Surówka z pak choi z marchewką i jabłkiem

Surówka z pak choi - pyszna sałatka z kapusty pak choi

Pyszna, prosta w wykonaniu surówka z pak choi z marchewką i jabłkiem to hit letnich przyjęć. Świetnie komponuje się z grillowanymi daniami, dając orzeźwienie i lekkość. Jak przygotować? Wystarczy kilka składników:

Składnik Ilość
kapusta pak choi 1 średnia główka
marchew 2-3 średnie
zielone jabłko 1-2
natka pietruszki 2-3 łyżki
sok z cytryny 1 łyżka
oliwa z oliwek 3 łyżki
sól, pieprz do smaku

Wykonanie krok po kroku opisaliśmy powyżej. W wersji ze śliwkami zamiast jabłek - palce lizać!

Zdrowotne właściwości surówki z kapusty pak choi

Lekka surówka z kapusty pak choi ma wiele cennych właściwości prozdrowotnych. Jest niskokaloryczna, za to bogata w:

  • witaminy C, E, K
  • witaminy z grupy B
  • beta karoten
  • potas, magnez, żelazo, wapń

Regularne spożywanie surówek z pak choi wzmacnia odporność, poprawia krążenie, obniża cholesterol i ciśnienie krwi. Sprzyja zdrowiu oczu, kości, zębów, włosów i paznokci. chroni przed infekcjami i stres oksydacyjny.

Dzięki dużej zawartości błonnika pobudza trawienie, oczyszcza jelita i ułatwia odchudzanie. Idealna propozycja dla osób dbających o zdrowie i sylwetkę!

Surówka z pak choi idealna na letni obiad

Lekka sałatka z kapusty pak choi świetnie sprawdza się jako dodatek do dań z grilla, fast foodów czy obiadu w upalne dni. Dzięki temu posiłek staje się zdrowszy i lżejszy dla żołądka.

Surówka z pak choi zapewnia orzeźwienie, wartości odżywcze i masę witamin. To nieoceniony składnik zdrowego jadłospisu latem!

Marchewka, chrupiące zielone jabłko lub winogrona, sok z cytryny i aromatyczna natka tworzą kompozycję pełną smaku. Takie połączenie chrupkości, słodyczy i kwaśności uwielbiają nie tylko dzieci!

Lejący się z nieba żar, osłabienie i brak apetytu? Sięgnijcie po orzeźwiającą surówkę z pak choi! To strzał w dziesiątkę na upalny dzień i doskonały sposób na uzupełnienie elektrolitów.

Podsumowanie

Surówka z kapusty pak choi to lekki i zdrowy dodatek na lato, idealny zwłaszcza do dań z grilla. Przygotowanie sałatki z pak choi jest banalnie proste - wystarczy kilka chwil i składników z lodówki. Najlepiej sprawdzi się połączenie kruchej kapusty z chrupiącą marchewką, soczystym jabłkiem czy śliwką i aromatyczną natką.

Warto dodać, że surówka z pak choi ma bardzo dużo cennych wartości odżywczych - witamin, mikroelementów i błonnika. Działa korzystnie na odporność, serce, ciśnienie i cholesterol. Sprzyja też odchudzaniu i oczyszczaniu organizmu z toksyn. To prawdziwa bomba zdrowia!

Podsumowując, surówka z kapusty pak choi to strzał w dziesiątkę na letni, lekki posiłek. Orzeźwia, gasi pragnienie i dostarcza organizmowi sporo dobrodziejstw. Jest też niezwykle prosta i szybka w przygotowaniu. Gorąco polecamy wypróbować ten przepis!

Mamy nadzieję, że artykuł przekonał Was do wprowadzenia surówek z pak choi do domowego jadłospisu. Jeśli macie jeszcze pytania lub wątpliwości, zostawcie komentarz. Postaramy się na nie odpowiedzieć i doradzić w kwestii przyrządzania smacznych i zdrowych surówek. Smacznego!

5 Podobnych Artykułów:

  1. Odkryj Sekrety Warzywniaka na Balkonie - Blog pełen praktycznych wskazówek
  2. Puree z ziemniaków - przepis, ziemniaki puree, puree ziemniaczane
  3. Bułka z jagodami - przepis na domowe bulki z jagodami
  4. Zastosowanie mączki bazaltowej: klucz do zdrowia roślin i gleby
  5. Wegańskie śniadanie - pyszne wegańskie śniadania na dobry początek dnia
tagTagi
shareUdostępnij
Autor Natalia Sorek
Natalia Sorek

Jako ogrodniczka miejska specjalizuję się w uprawie ziół, warzyw i przypraw na niewielkich powierzchniach. Dzielę się sprawdzonymi technikami, jakie gatunki sprawdzą się na parapecie, werandzie czy balkonie. Piszę też o zastosowaniu ziół w kuchni, dodając przepisy kulinarne.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze (0)

email
email

Polecane artykuły